pytania

Odyseja Umysłu – 5 pytań

Obecność co najmniej i aż czterech projektów związanych z Odyseją Umysłu (piszę o nich w tekście Odyseja Umysłu x 4) każe mi postawić 5 pytań. Nie robię tego dla draki. Poważnie zastanawiam się nad tym czy wszystkim czterem grupom uda się zebrać niezbędne środki. Chcę żeby im się udało. Siłą rzeczy rozmyślam o tym, co mogłoby zwiększyć prawdopodobieństwo happy endu. 

Stąd 5 pytań do zupełnie różnych osób – organizatorów i firm, uczestników i platform, a nawet do ambasadorów poszczególnych kampanii. Może ktoś odpowie? :)

Pytanie do organizatorów i platform crowdfundingowych

Czy przeszło wam przez myśl przygotowanie kilku kampanii na jednej platformie? Stworzenie dedykowanej podstrony, gdzie takie 4 kampanie dotyczące tego samego przedsięwzięcia konkurowałyby ze sobą niczym wszystkie smaki gum Orbit? Ostatecznie i tak wybieram Orbit. Ostatecznie cel jest ten sam. Ostatecznie wszyscy zainteresowani trafiają w jedno miejsce. Projekt który ma 100% automatycznie ustępuje miejsca potrzebującym. Siła promocyjna rośnie. Młodzi goszczą w telewizji śniadaniowej. Platforma zbiera duże prowizje. Wszyscy się cieszą, bo młodzież leci do USA (i kto wie, może wygrywa?). To wymagałoby inwestycji ze strony którejś z platform, a może inicjatywy ze strony polskich organizatorów konkursu. Może warto?

Pytanie do uczestników i organizatorów

Czy pomyśleliście o tym, że wspólnie wasza moc promocyjna może być dużo większa niż z osobna? Ze duży sponsor chętniej zasponsoruje 4 drużyny niż jedną? Czy próbowaliście połączyć siły? Czy polscy organizatorzy konkursu próbowali wam pomóc w zdobyciu sponsora dla całej polskiej reprezentacji?

Pytanie do organizatorów i potencjalnych sponsorów

Czy państwo się komunikujecie? Wiadomo, że co roku kilka grup po kilka osób będzie chciało polecieć na finał na drugi koniec świata. Dlaczego nie wykorzystać tej wiedzy zawczasu prowadząc wstępne rozmowy ze sponsorami nim wyłonieni zostaną laureaci? Drodzy sponsorzy, czy wiecie o Odysei Umysłu? Jeśli nie, to dowiadujcie się prędko. Kilkadziesiąt zdolnych młodych osób może na raz promować wasze produkty, a wszyscy ich znajomi, bliscy, szkoły, nauczyciele i media będą to śledzili z kraju.

Pytanie do uczestników

Czy utrzymujecie ze sobą kontakt? Czy wiecie, że oprócz waszej kampanii są inne? Czy po zebraniu swoich 100% planujecie zaapelować o wpłaty dla tych, którym jeszcze brakuje?

Pytanie do ambasadorów kampanii

Nie każda ze wspomnianych kampanii ma ambasadorów, ale nie w tym rzecz. Drodzy ambasadorzy, skoro popieracie udział jednej z drużyn w finale, to zapewne popieracie udział każdej z drużyn w finale? Czy kiedy “wasza” drużyna będzie bezpieczna zamierzacie szepnąć swoim fanom i followersom kilka słów o pozostałych?


 

To tylko luźne propozycje, które przyszły mi do głowy w ekspresowym tempie. Wiem, że “to nie jest takie proste” i że “łatwo mówić”. Ale może do przyszłego roku któryś z pomysłów padnie na podatny grunt i pięknie nam wykiełkuje? Liczę na to, trzymam kciuki za wszystkie cztery drużyny i oczywiście za sukces w finale!

Frelka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>