Kroki

Był sobie projekt czyli po co mi raport

Był sobie projekt. Już po wszystkim. Uff! Jakoś się udało, choć bywało gorąco.  Prezenty wysłane, ludzie zadowoleni, projekt się udał i nawet napisali o nas w gazecie. Kilka szkół zaprosiło nas na wykłady o azjatyckich żabach i wygląda na to, że jeden z dystrybutorów albumów poważnie myśli o handlu naszą publikacją.

To już? Koniec? Lepiej nie.

Zakończenie dowolnego projektu, planu, przedsięwzięcia to czas podsumowań. Niezależnie od tego czy mowa o remoncie mieszkania, wyborze nowego telefonu, nauce języka obcego, diecie czy kampanii crowdfundingowej. Zawsze warto poświęcić niego energii aby wyciągnąć jak najwięcej wniosków na przyszłość.

A zatem weź kartkę papieru albo otwórz nowy plik i zapisz :

  • Co się udało, co zakończyło klęską, a co poszło tak sobie?
  • Które błędy wynikały z braku doświadczenia, które z braku motywacji, a które z niedbalstwa?
  • Czy udało ci się przewidzieć problemy, które się zmaterializowaly? Czy byłeś na nie gotowy?
  • Co zupełnie cię zaskoczyło? Chodzi o miłe niespodzianki i te, o których wolisz zapomnieć.
  • Co było największym sukcesem?
  • W których działaniach czułeś się najlepiej?

Warto zadać pytania także innym.

  • Zapytaj wspierających co skłoniło ich do wsparcia i czy po fakcie są zadowoleni z wyników projektu i podarunków.
  • Zapytaj beneficjentów projektu jak odbierają jego skutki.
  • Zapytaj platformę crowdfundingowa jak ocenia waszą współpracę.
  • Oceń tez współpracę z mediami i poproś je o ocenę twojego przygotowania.

Być może nie wiesz po co to wszystko?

1. Niektóre platformy wymagają raportu.

2. Przystępnie podana zwięzła wersja raportu przesłana wspierającym może okazać się dla nich bardzo interesującą lekturą. Pomoże tez budować twój wizerunek – wizerunek osoby rzetelnej i dbającej o wspierających.

3. Crowdfunding jest tematem na tyle świeżym, że wiele osób szuka studiów przypadku, z których można się uczyć. Jeśli zechcesz stworzyć takie studium na bazie swojego raportu możesz trafić z nim na niejedną konferencje promując tym samym siebie i swoje przedsięwzięcie.

4. Podsumowując wszystkie etapy projektu, jego sukcesy i porażki, swoje zasługi i błędy, możesz się bardzo wiele nauczyć. Doświadczenie jest nie do przecenienia ale jeśli nie zapiszesz i nie przemyslisz zdarzeń na czas, wkrótce może być za późno. Zapominanie to okrutny proces.

A zatem zachęcam gorąco do tworzenia podsumowań i raportów.

To ostatni krok do własnej kampanii crowdfundingowej. Jeśli przeczytałeś wszystkie wpisy to wiesz już sporo o decyzjach, które musisz podjąć, o zadaniach i trudnościach, które na ciebie czekają. Zatem do dzieła!

A jeśli ta dawka wiedzy rodzi tylko kolejne pytania zachęcam do dalszego śledzenia wpisow oraz do zadawania pytań: w komentarzach, mailem, albo na Facebooku.

Frelka

One thought on “Był sobie projekt czyli po co mi raport”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>